היום אין כמעט עסק שלא מחזיק בפרופיל ברשתות החברתיות, אם מדובר בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ואפילו טיקטוק ויוטיוב. נתונים סטטיסטיים מראים לנו שכל אדם שני נמצא על בסיס יומי ברשתות החברתיות ולכן התנועה שיש ברשתות החברתיות מאפשרת להגיע לקהלים גדולים אשר יכולים להתעניין בעסק ולהפוך ללקוחות פוטנציאלים. זאת לצד השימוש הבלתי מעורער (בינתיים) של גוגל כמנוע חיפוש דומיננטי וזו הסיבה שחלק מהערוץ השיווקי של בעלי עסקים מתמקד בקידום האתר בגוגל או לפחות מחשבה שביום מן הימים יעשו זאת.
אך האם הפעילות החברתית ברשתות תורמת לקידום האורגני של אתר העסק בגוגל? זו שאלה בלי תשובה חד משמעית. מבחינת גוגל התשובה היא שלא, אין קשר בין פעילות ברשתות החברתיות לבין דירוגו של אתר. אבל בפועל אנחנו יודעים שגוגל לא תמיד תורמת מידע מדויק בנוגע לדירוגי האתרים שלה, או לסינגלים עקיפים בהם המערכת עושה לצורך הערכת סמכותיות האתר. אך אם נחשוב על זה קצת יותר, ייתכן מאד שמעורבות גולשים בעמודים עסקיים ברשתות החברתיות כן משפיעה באופן עקיף על דירוג האתר. פעמים רבות ניתן לראות שיש התאמה בין פעילות ענפה ברשתות החברתיות לבין דירוג אתר גבוה.
אפשר להניח ברמת סבירות גבוהה שגם אם אין השפעה ישירה על קידום האתר בגוגל, עמוד עסקי המתוחזק היטב שולח לגוגל סיגנלים ותורם לדירוג האתר.
אז מה בעצם מייצר את הקשר בין פעילות ברשתות החברתיות לבין הפעילות האורגנית של אתר?
הצגת העמוד העסקי בגוגל – גוגל מאנדקס עמודים עסקיים מרשתות חברתיות ומציג אותם בתוצאות החיפוש. לכן עלינו לדאוג לפרטים עדכניים בעמוד העסקי, קישור לאתר, דרכים ליצירת קשר, ניסיון והמלצות
העלאת תכנים – חשוב להעלות ולפרסם תוכן באופן סדיר: כמו פוסטים, מדריכים, סרטונים, כדי שהעוקבים שלכם ישארו מעודכנים ובעניינים. התוכן צריך להעניק ערך לקהל שלכם, ולעודד מעורבות. גם אתם צריכים להיות מעורבים ולהמשיך להגיב לקהל שלכם במענה לתגובותיו. בנוסף תוכן מייצר מעורבות ומזמין גולשים להיכנס לאתר, יגדיל את התנועה לאתר ויתן לגוגל סינגל שהאתר מושך מבקרים. אך לא רק זאת אם תצליחו לייצר שיח ואף באז חיובי סביב השם שלכם יש לזה מבחינת האותות שנשלחים לגוגל. מהצד השני, כשעולה תוכן חדש באתר שלכם, חשוב למצוא את הדרך להתאים אותו לשיתוף ברשתות החברתיות.
מהצד השני, כשעולה תוכן חדש באתר שלכם, חשוב למצוא את הדרך להתאים אותו לשיתוף ברשתות החברתיות. חשוב לזכור גוגל הוא מארגן התוכן הגדול בעולם, הבוט "לומד", "מקשיב" ואוסף נתונים על הפעילות שלנו לצורך הגשת מידע בעל ערך לגולשים. לכן "אזכורים" הם דבר נפלא מבחינת קידום אתר.
קישורים – ברגע שאנו מעלים ברשתות החברתיות תכנים רלוונטים לקהל ובעלי ערך, עולה הסיכוי שהתוכן ישותף ויווצרו יותר קישורים לאתר. קישורים חיצוניים מאז ומתמיד היו גורם משמעותי בקידום אתרים אורגני בגוגל ולכן יכולה להיות לכך משמעות רבה. בנוסף לכך הדבר מעלה את החשיפה לאתר ולכן את הסיכוי להגדיל את התנועה האורגנית באתר.
יוטיוב – היום בדף התוצאות של גוגל תמצאו פעמים רבות סרטונים ותמונות עוד לפני התוצאות האורגניות. סרטוני יוטיוב שמופיעים בדף התוצאות עשויים להעלות את החשיפה לעסק שלכם גם מבחינת התוכן המקצועי וגם מבחינת השירות אותו אתם מציעים. קישור לאתר שיוצא מהסרטון יכול להעלות את הכניסה האורגנית לאתרכם.
קידום מקומי – עסקים בעלי "גוגל לעסק שלי" יכולים להציג ביקורות מרחבי הרשת ומרשתות חברתיות. דירוגים גבוהים מחזקים את המותג, ונותנים סינגל לגוגל שמדובר באוטוריטה בתחום.
לסיכום, אז אמנם בגוגל טוענים שאין קשר בין פעילות ברשתות החברתיות לקידום אורגני אך גם אם הקשר לא ישיר ישנן מספר גורמים הקשורים ברשתות החברתיות ומשפיעים על קידום האתר. הלא מנוע החיפוש של גוגל אוסף את כל המידע שיש באפשרותו לאסוף מהרשת, והוא לא מפספס את ההשפעה העצומה שיש לרשתות החברתיות. לכן כדאי לקחת בחשבון פעילות ברשתות החברתיות כשחושבים על קידום אתרים אורגני.
המאמר נכתב על נטלי ביטון – בעלת סטודיו לקידום אתרים
למידע נוסף בקרו https://move-up.co.il/