שירותי הדיגיטל כמה זה עולה ואיך מתמחרים

זו אחת השאלות הנפוצות ביותר בקבוצות אנשי הדיגיטל – כמה כסף לגבות?
אז אתחיל ממשפט חשוב – משלמים לכם עבור הערך שאתם נותנים ללקוח, לא עבור הזמן שלכם. חשוב לזכור.

הנוסחה לתמחור כל שירות היא די פשוטה ומתבססת על נפח העבודה שלכם.

חישוב זמן העבודה שלכם, בתוספת הוצאות נוספות שקשורות כמו מדיה, תוספים, דומיין ותוכנות לביסוס מערכי מדידה ללקוח.

איש דיגיטל בעל ניסיון רב בעולם הקידום, לא יתמחר את עצמו כפי שיעשה איש דיגיטל ג'וניור. לניסיון, ההכשרה וההשכלה יש השלכה ישירה על שיטות העבודה והתוצאות, לכן זהו חלק חשוב בתהליך התמחור של עבודת הקידום.

תיאום ציפיות מה זה ומה הוא כולל

תחשבו קדימה היכן תתקלו במהמורות ותחסכו מעצמכם צרות עתידיות.

הסבירו היטב ללקוח מה הוא מקבל בעבור השירות – אם זה כמות התוכן והמדיה שאתם מפיקים או עורכים עבורו, ניהול תקציב הקידום, ניהול המעורבות בפלטפורמות וכל שירות נוסף שאתם מעניקים או הלקוח ירצה לבקש לאורך הדרך.
תיאום הציפיות נעשה בשיחות ההיכרות טרם שליחת הצעת מחיר רשמית שתוביל לסגירת עסקה.

מה כולל תיאום ציפיות מול לקוח בשיווק דיגיטלי

אחד הלקוחות שלי תמיד אמר ״לא מעניין אותי כלום, רק שאני אמכור״.

כדי להבין כיצד ניתן למדוד את ההצלחה מול הביצועים, חשוב לשאול את הלקוח מה בעיניו יהיה המדד להצלחה.

דוגמה למדדים דיגיטליים: כמות כניסות לדפים מתוך ליד או מודעה, כמות המרות כרכישה או טלפון, שליחת מייל לפרטים וכדומה.
דוגמה למדדים עסקיים: נפח לקוחות חדשים לעומת חוזרים, רווח ממכירות, אחוז המרה של לידים ללקוחות וכדומה.

שלא כמו פרסום במדיה המודפסת או בטלוויזיה, בפרסום בדיגיטל מתאפשרת מדידה כמעט מדויקת, של כל סכום שאנו משקיעים במדיה (מלבד פרסום על ידי משפיענים שעליו נדבר בהזדמנות אחרת). לכן ללא תיאום ציפיות שכזה, סביר להניח שבמערכת היחסים העסקית שלכם עם הלקוח אחד מכם או שניכם תצאו מתוסכלים.

יחד עם זאת – הבהרה חשובה: לא מומלץ להבטיח תוצאות. הפלטפורמה לא שייכת לכם ומושפעת מתנודות מקומיות ועולמיות של הפרסום הממומן והאורגני. הרי חווינו קורונה ובימים אלו גם מלחמה במזרח אירופה, הכל אפשרי.

קידום אורגני – צורה אחרת של התייחסות

תחשבו על קידום אורגני במנוע החיפוש של גוגל כמו רץ למרחקים ארוכים, שבונה לעצמו את השם בצורה מתונה אך בטוחה. אנחנו צריכים "לשכנע" את מנוע החיפוש ברלוונטיות של האתר שלנו ועדיפות על פני אתרים מתחרים. אלו פעולו שלוקחות זמן רב ומניבות פרי אחרי תקופה זמן של עבודה.

בואו נדבר על יעדים

הזכרנו לפני כן את הלקוח שאמר ״לא מעניין אותי כלום, אני רק רוצה למכור״, אבל רגע, מה התקציב החודשי לקידום? מה אתה רוצה לקבל, כמה רכישות או לידים ביחס לתקציב? האם זה ריאלי?
פה מגיע הנתון המספרי, אם תעמוד מול הלקוח עם מספרים. יעדים, שניכם תהיו מודעים למצב.

אנחנו כמפרסמים יודעים להסתכל על האנליטיקס, על מודעות גוגל על

הsearch console   אנחנו נדע גם להבין את הערך המצטבר בפעילות האורגאנית

נקודות אותם הלקוח לא רואה, הרי רוב הזמן הם יודעים להבין רק לידים/רכישות.

איך נעשה את זה?

1 הגדירו יעד מספרי מול תקציב.

2 בדקו האם הצפיות של הלקוח הגיוניות? לידים לעורכי דין לדוגמא מאוד יקרים

   כך גם מוצרים אחרים שנמכרים בכמה אלפי שקלים.

3 אם הלקוח שלך הוא חנות און ליין– קרוב לוודאי שהפרסום או החשיפה למוצרים לא      

   יתחילו ישר מאפס למאה.

שקיפות– תנהלו הכל בצורה ברורה ושקופה, אנחנו לא קוסמים! קמפיין שעבד טוב יכול בבת אחת לקרוס גם בלי הסבר מדויק.

הצעת מחיר מורה נבוכים-

לפני הכל תתחילו בבדיקה של הנכסים.

אל תכנסו לשום הרפתקה בלי לדעת מול מה אתם ניצבים,

חשבונות פרסום שבכלל רשומים על שם של סוכנות אחרת,

חשבונות פרסום ללא מערך תמיכה כלל, אתר ללא הטמעות של תאגי מעקב בלי חשבונות אנליטיקס .

כל אלו במצבור של עבודה יביאו לכם בסיום עוד כמה שעות עבודה נכבדות.

תעבדו עם טמפלט קבוע

אפשר לעבוד בעמודות המתייחסות למחירים מול שירותים

תהיו ברורים תצוגה ויזואלית תמיד מספקת ללקוח הבנה ברורה יותר, חלקו את ההצעה

1 עלויות חד פעמיות כגון הקמת חשבונות בנייה וחיבור מערכת הניטור

   חנות פייסבוק וכו.

2 עלויות חודשיות ריטיינר.

זוכרים שדיברנו על הרפתקאות וכאלו שכדאי שתדעו לאן אתם נכנסים?

לכן יש עלויות הקמה

קמפיין גוגל, קמפיין פייסבוק ועל אחת כמה וכמה אם אתם צריכים לבנות מערכת שופינג לחנויות.

כל אלו נעשים תחת השם של הלקוח, בין אם זה באתר או בחשבונות הפרסום של הלקוח, לכן מומלץ לתמחר עלות הקמה חד פעמית בין 500-1,500 ש"ח לפלטפורמה, לפי גודל הפלטפורמה ואפשרויות הפילוח שנמצאות במערכת הפרסום שלה.

לדוגמא: הקמת קמפיין בפלאטפורמת פייסבוק תעלה בסביבות 1000-1500 שח

הקמת קמפיין בגוגל 500 ש״ח

הקמת קמפיין גוגל שופינג 1500 ש״ח

הכל תלוי במורכבות התהליך.

מה זה קידום אתרים/ קידום נכסים דיגיטליים

ריטיינר חודשי בשני מודלים לתמחור

1. במודל של סכום חודשי קבוע.

2. במודל של סכום חודשי שייגזר כאחוז מעלות המדיה החודשית.

 בניית גאנט חודשי, שירותי ניהול תוכן בסושיאל מדייה –החלק הזה מצטרף לתמחור בעלויות חודשיות, התמחור לכך צריך להופיע בחלק של העלויות החודשיות בהצעה. המחירים המקובלים בשוק נעים בין 1,500-5,500 ש"ח לחודש עבור כתיבת גאנט , תוכן שיווקי בפלטפורמות הסושיאל.

מודל התמחור ייגזר מכמות הפוסטים.

אתם גם כותבים ללקוח את הגאנטים וגם מנהלים לו את הממומן – כאן אין צורך לגבות פעמים הרי יש לכם כבר דמי ריטיינר חודשיים פשוט הוסיפו אחוז נגזרת מפרסום הממומן.

מודל ניהול על פי אחוזים– למה כדאי לשני הצדדים לבחור במודל ניהול אחוז מעלות המדייה החודשית וכמה נהוג לגבות?

הרי מדובר פה על אינטרס משותף – אם הספק יעשה עבודה טובה, הלקוח ירוויח, איך זה מתבטא בצד של הספק, כשהלקוח ירוויח מהפרסום כך הוא יהיה נכון לעלות תקציבים וגם דמי הניהול של הספק יגדלו בהתאמה.

אם תקציב הפרסום קטן, תבטחו את עצמכם, כדאי להגדיר בנוסף סכום מינימלי קבוע, שישתלם לכם עבור העבודה שלכם כדמי הניהול החודשיים, מצוין לעידוד עבודה משותפת לאורך זמן וגם יבטיח את ההכנסה החודשית שלכם על עבודתכם.

העמלה המקובלת בשוק עבור דמי ניהול קמפיינים נעה בין 15%-20% וסכום המינימום עבור דמי ניהול נע סביב 1,000 ש"ח לספק מתחיל ועד 3,500 ש"ח לסוכנות מבוססת שימו לב יש להדגיש ולהסביר ללקוח, התשלום עבור דמי ניהול בלבד ולא כולל את עלות המדיה.

ההמלצה שלנו הוא מודל מדורג:

לתקציב פרסום עד 50,000 ש"ח דמי הניהול יהיו 20% מתקציב המדיה החודשי.

לתקציב פרסום מעל 50,000 ש"ח דמי הניהול יהיו 12% -15% מתקציב המדיה החודשי.

שירותי סטודיו וגרפיקה

בין אם אתם מעצבים בעצמכם ובין אם אתם מוצאים את העבודה החוצה עדיין יש לתמחר אותה, עבודה במודל דומה לגאנט, בריף גרפיקה מסודר.

לדוגמא: פיד לאינסטגרם במודל ויזואלי, כמו canva

הגדירו מראש סבב תיקונים כולל התמחור וכן סבב בעלות נוספת.

מודל תמחור קבוע לגרפיקה לגריד בקונספט קבוע.

מודעות ועיצוב מודעות ויז׳ואל

עבודה לפי מודל שעתי לעיצוב בסטודיו 150-350 ₪

מודל בודד 100-200 ₪

שוב גם פה אל תשכחו, הגדירו מראש סבב תיקונים כולל התמחור וכן סבב בעלות נוספת.

תשלומים

הוסיפו תנאי תשלום לחוזה/ הצעה

הגדירו תנאי תשלום ואמצעי תשלום ברורים.

קחו תמיד פרטי כרטיס אשראי מהלקוח וחברו אותו למדיה, התשלום בעבור הפרסום נעשה מחשבון הלקוח ולא מהחשבון שלכם.

תנאי של הודעה מוקדמת על הפסקת התקשרות של שני הצדדים לפחות 30 ימים מראש, השתדלו לעבור על מודל ריטיינר של מינימום חצי שנה, בעיקר אם צריך להקים בעבור הלקוח את המדיות החשבונות והקהלים.

שמירה על שקיפות מול הלקוח – העבודה תתבצע בחשבונות הפרסום ששייכים ללקוח עם אשראי של הלקוח.

מומלץ לבקש סכום מסוים של מקדמה טרם תחילת העבודה אשר יקוזז עם התשלום החודשי הראשון.

שעות עבודה, צורת התקשרו עם הלקוח, כדאי שיוגדרו מראש, פנייה אליכם בשעות לא שגרתיות תעשה רק במידה ויתעורר צורך חיוני.

מומלץ להוסיף תוקף להצעה כיוון שהמחירים שלכם עשויים להשתנות בהתאם לתקופה.

כל שירות נוסף שלא הוגדר או פורט בהצעה זו – יתומחר בנפרד.

אז מה היה לנו?

Time is money

תחילת עבודה תעשה בחתימה על הסכם או על הצעת המחיר שלכם, תזכרו הלקוח שלכם הוא כרטיס הביקור שלכם, דאגו לעסק שלו כמו שאתם דואגים לשלכם כבדו אותו, שמרו תמיד על שקיפות מלאה.

מי אני….

מארי אביב, מנהלת פרוייקטים בדיגיטל, בעלת חברת  ALORS ,כותבת תוכן שיווקי, מרצה במכללת גרילה, תלמידה ברזומה העשיר של שמי אוסטרובסקי, מעצבת ובונה אתרים בוורדפרס ומתמחה בניהול ושיווק דיגיטלי.

זו הזמנה לדלת פתוחה: אני נהנה להמציא את עצמי מחדש עם כל לקוח ונענה להרבה מאוד אתגרים חדשים לאורך השנים.

יש לכם אתגר, שאלה, קושי או דילמה חדשה עבורי? יש לכם סיפור מעניין או אנשים שנוכל לחבר?

יששש!!! תנסו אותי 🦸🏻‍♂️

הכי פשוט לפנות אלי בוואטסאפ או פשוט להתקשר.

מבטיח לסייע ככל שאוכל.

שיהיו לכולנו דרכים מוצלחות ומיטיבות.
שמי SuperFace

חכמת השיווק

שיווק דיגיטלי – רצף של רעיונות וגישות לנושא

מאחורי הגלימה

העולם האישי שלי

דברו איתי

בשביל זה הגעתם, לא?

לקוחות

מאחורי כל אחת ואחד מהלקוחות שלי ישנו סיפור

שירותי העל

כל הדרכים ללמוד, להתפתח ולעוף ביחד – שנתחיל?

אתגר השיווק לעסקים

עסקים רוצים שכולם יראו את הפרסום שלהם בכל מקום ויהפכו ללקוחות – זה באמת אפשרי?

דילוג לתוכן