כיצד משפיעה נוכחות חזקה בפייסבוק על המיקום שלך בגוגל
מרבית בעלי העסקים ממתגים ומשווקים את עצמם בכמה אפיקים. באם אחד מהאפיקים בהם אתה כבעל עסק עושה שימוש הוא אתר אינטרנט, המטרה שלך היא שהגולשים ימצאו אותו בחיפוש בגוגל. גולשים רלוונטיים עבור העסק שלך, אשר אינם מכירים את העסק שלך, מחפשים בגוגל עסק – חברה, חנות, גוף עסקי, אשר ייתן להם פתרון לצורך – מוצר או שירות. באם האתר שלך יעלה במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל, יגדלו הסיכויים כי הגולשים יגיעו אליך ולא אל המתחרים.
איך עובדת שיטת הדרוגים בגוגל
חברת גוגל, המספקת את מנוע החיפוש המוביל בישראל ובעולם, פיתחה אלגוריתם, אשר מתעדכן מעת לעת, באמצעותו נקבע סדר הדירוגים עבור כל חיפוש המבוצע על ידי הגולשים. אלגוריתם זה מושפע ממאות גורמים הנחלקים למספר קטגוריות עיקריות. קטגוריה עיקרית, אשר השפעתה הולכת וגדלה, היא פעילות במדיה החברתית – כאשר עיקרה בפייסבוק. לפי המחקרים כיום, כ- 40% מהפרמטרים באמצעותם נקבע סדר הדירוגים נכללים במעטפת פעילות במדיה החברתית.
מיתוג ברשת האינטרנט
כבעל עסק, המטרה שלך היא להפיץ את העסק שלך בכמה שיותר אפיקים אפקטיביים באינטרנט. דף עסקי בפייסבוק נסרק בגוגל, דבר אשר יעלה בעת חיפוש שם העסק שלך וחיפוש ביטויים רלוונטיים שיופיעו בו. לא פעם רואים בעת חיפושי בגוגל כי דפי הפייסבוק של עסקים בתחום עוקפים אתרי אינטרנט במיקומים. ככול שהדף העסקי שלך בפייסבוק יהיה עשיר באוהדים אקטיביים ומעורבים, והתוכן בעמוד יהיה עשיר באינטראקציות של גולשים, כך יעלה הסיכוי של דף זה להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל.
מערך קישורים אפקטיבי
גורם שאין בגינו עוררין, המשפיע על הדירוגים של אתרי אינטרנט בגוגל הוא מערך קישורים. אתר שיש אליו קישורים מאפיקים רלוונטיים באינטרנט, אפיקים בעלי סמכות המספקים לגולש ערך מוסף, הוא אתר שנתפס בעיני גוגל כמומלץ, ולכן יקדם אותו בדירוגים. מערך קישורים מגוון, הכולל קישורים ממדיות חברתיות ככלל ופייסבוק בפרט, הוא מערך קישורים אפקטיבי.
כפתורים חברתיים באתר
על מנת למקסם את ההשפעה שיש כיום למדיה החברתית על המיקום של האתר בגוגל, מומלץ לשלב באתר האינטרנט כפתורי לייק ושיתוף, המקשרים לפייסבוק. הדבר יסיע גם בהגדלת החשיפה, מעבר למה שמתאפשר באמצעות הקידום האורגני של האתר, וגם יחזק את יכולת האתר להתקדם במיקומים. מוזמנים לשתף את המאמר באמצעות כפתורי השיתוף החברתיים בהמשך 😉