כ-4 מליון גולשים ישראלים פעילים בחודש באינסטגרם (כמעט חצי מאוכלוסיית ישראל). מירב הגולשים ברשת אינסטגרם מגיעים משכבת האוכלוסיה של בני עשרה עד 40 פלוס, אך כמעט ולא תיתקלו בחברים שלכם שאין להם חשבון ברשת.
שיווק באינסטגרם – כמו כולם או קצת אחרת?
עסקים רבים הבינו את הפוטנציאל העסקי ברשת התמונות הפופולרית הזו, ומקיימים פעילות שיווקית כלשהי, אך לרוב אין חדש תחת השמש והפעילות מתרכזת בעיקר בהעלאת תמונות ותיוגן. בחודש שעבר סיפרתי לכם איך חברת אולד ספייס הפיקה קמפיין מתוחכם ומדוייק ברשת האינסטגרם, וזה הביא אותי לנבור בארכיון שלי וכך מצאתי דוגמאות מעולות לפעילות שיווקית באינסטגרם שהביאו לתוצאות מעוררות קנאה – חשיפה גבוהה בקרב גולשי הרשת והעלאת מספר עוקבים חדשים באינסטגרם כמעט ללא מאמץ.
כולם מצלמים את המנות שהם מזמינים במסעדה – גם אתם!
דוגמה מעולה בעיניי של שיווק באינסטגרם היא של מסעדה בניו-יורק בשם 'קומודו' שיצרו את תפריט האינסטגרם הראשון בעולם כבר בשנת 2012!
במסעדת קומודו הניו-יורקית הבינו שהסועדים שלהם אוהבים לצלם את המנות שלהם ולהעלות לפייסבוק ולאינסטגרם. הם השכילו לנצל את התכונה האנושית האובססיבית הזו, והציגו על גבי התפריטים שלהם הצעה לצלם את המנות המוגשות במסעדה ולהעלות לאינסטגרם תחת התגית #ComodoMenu. נחשו מה קרה… זה כבר ברור, הסועדים קיבלו על עצמם את האתגר והתמונות של המנות החלו להתפרסם ברשת האינסטגרם במאות ואלפים.
התוצאה: תפריט אונליין וחשיפה חברתית ייחודית
בזמן קצר התפריט המלא של מסעדת קומודו התהווה בתמונות הגולשים (2,350 תמונות נכון להיום), וכך יכלו הסועדים להיכנס ולראות את המנות בתמונות אמיתיות של החברים שלהם, המלצות אותנטיות, והתרשמות של הגולשים – וכך להזמין את המנה הכי נכונה עבורם. בעצם כך, קומודו יצרה את תפריט האינסטגרם החברתי הראשון בעולם, וזכתה לחשיפה גבוהה, ובעיקר לבאזזז בין הסועדים והחברים שלהם על המסעדה.
פרסום ממומן באינסטגרם או שיווק יוצא דופן – מה אתם עושים?
רגע לפני שאתם ממהרים להשקיע את מיטב כספכם בפרסום ממומן באינסטגרם, תחשבו לרגע על האסטרטגיה השיווקית שלכם, על הייחוד שלכם ברשת, ונסו לעשות משהו אחר.
ודרך אגב, בביקור הבא שלי בניו יורק אני חייב להזמין את זה!
הסרטון המלא שמתאר את הקמפיין של מסעדת קומודו: