סופרפייס שיווק לעסקים

מיקומי מודעות בפרסום ממומן בפייסבוק

(עודכן בספטמבר 2021)

פייסבוק מעדכנת באופן תדיר מיקומים חדשים לפרסום המודעות הממומנות בפלטפורמות שלה. אז עכשיו יש לנו לא פחות מ-20(!!!) מיקומים שונים למודעות פייסבוק. למה בכלל יש כל כך הרבה מיקומים לפרסום? הנה כמה דברים שחשוב להבין בהקשר זה:
1. פייסבוק מרוויחה את מירב ההכנסות שלה ממודעות ממומנות בפלטפורמות.
2. הפיד שלנו בסלולרי כבר מזמן מלא עד 0 מקום במפרסמים.
3. פייסבוק פותחת באופן תדיר מיקומים נוספים לפרסום עם תחרות נמוכה יותר של מפרסמים.

ישנם מיקומים שמתאימים לכל סוג קמפיין (מעורבות, תנועה, לידים וכדומה), וישנם מיקומים שמתאימים רק לחלק מסוגי הקמפיינים.

נקודה חשובה שצריך לדעת: אם אתם מפרסמים דרך לחצני הפרסום בדף (לחצן ה-BOOST POST המפורסם ודומיו) ולא דרך מנהל המודעות (Facebook ads manager) – היכולת שלכם לבחור את המיקומים מאוד מוגבלת ופייסבוק תבחר עבורכם את מיקומי הפרסום (כמו גם עוד הרבה הגדרות אוטומטיות אחרות). פחות מומלץ.

בכלל, אם אתם חושבים לפרסם בפייסבוק דרך לחצני הפרסום בדף עדיף שתבזבזו את הכסף על דברים טובים יותר כמו ארוחת שחיתות, חופשה קצרה או להזמין אותי לדרינק

הנה הסבר על המיקומים החדשים והעדכניים (נכון להיום, כי מחר איזה מתכנת בפייסבוק בפאלו אלטו יראה שכתבתי מאמר, יצחק עלי וישנה משהו כדי שהמאמר הזה כבר לא יהיה רלוונטי):

שלב מקדים – נצלו את זכות הבחירה

ממש כמו בפוליטיקה הישראלית בה ישנן מפלגות שמסתמכות גם הקולות הדוממים שלא יוצאים לבחור, כך גם פייסבוק מסתמכת על כך שלא תבחרו באפשרויות שמותאמות לכם ותלכו על האפשרות ה"מומלצת" של כל המיקומים. 
הארה: ברבים מהקמפיינים אני מתחיל בכל המיקומים אבל לאחר תהליכי אופטימיזציה אני מסיר את חלקם. 

שלב ראשון: בחירה של פרסום לנייחים וניידים

ישנן הרבה אסטרטגיות על איפה כדאי לפרסם מה, אני לא אכנס לכאן לנושא הזה אבל הנה סטטיסטיקה מהבלאק פריידי 2018: שני שליש מהגולשים ביצעו את הרכישות דרך מחשב ולא דרך סלולר. הפרסום במחשב לא מת. שימו לב שברירת המחדל היא שתי האפשרויות יחד.

שלב שני: בחירה לפי פלטפורמות.

לא חובה להגדיר את השלב הזה ואני מעדיף לסמן כל פלטפורמה באופן ידני (בשלב הבא). 

שלב שלישי: בחירת המיקומים באופן ידני

פידים:
1. הניוז פיד של פייסבוק: דף הבית. מרכז העניינים. כיכר העיר והמקום הכי עמוס ברשת. לרוב גם המקום הכי יקר לפרסם בו. 
2. הפיד של אינסטגרם: דף הבית של אינסטגרם (הפיד הוותיק, לא של הסטוריז).
3. Marketplace של פייסבוק: זירת פרסום שמצליחה לייצר תוצאות לא רעות. 
4. פידים של סרטוני פייסבוק: פיד הסרטונים השחור של פייסבוק שנפתח בעת כניסה וצפייה בסרטון. ניתן להציג רק מודעות וידאו.
5. העמודה השמאלית בפייסבוק: אחד מהמיקומים הישנים של פייסבוק שהושמצו ובצדק חלקי בלבד. עדיין אחד המיקומים הטובים לפרסום בדסקטופ (לא קיים במובייל) במגוון של תחומים עסקיים. 
6. גילוי באינסטגרם: אחד המיקומים החדשים ביותר – אזור החיפוש והגילוי באינסטגרם הפך להיות אזור עם מודעות ממומנות. 
7. ממשק החנויות של אינסטגרם: גם במיקום זה בעת שוטטות בין המוצרים תיתקלו במודעות ממומנות, רובן מן הסתם של מוצרים למכירה אונליין.
8. דואר נכנס במסנג'ר: מיקום מעולה שמצריך קריאייטיב קצת יותר מעודן לטעמי.

סטוריז:
9. פייסבוק סטוריז: אל תצפו לתוצאות מרהיבות ממדבר שומם.
10. אינסטגרם סטוריז: טוב, אין לי מה לחדש לכם פה, לא? אחד המיקומים הכי חמים ברשת BY FAR.
11. מסנג'ר סטוריז: ראו התייחסות בסעיף 9. 
12. אינסטגרם רילס: הגזרה הלוהטת החדשה שבאה להתחרות עם טיקטוק.

מוזרמים ("מת" על התרגום של פייסבוק…):
13. פייסבוק: הפסקת פרסומות – בסרטונים ארוכים פייסבוק מאפשרת עצירת הסרטון והטמעת סרטוני פרסומת קצרים של 5-15 שניות.
14. אינסטגרם: גם בממשק ה-IGTV בו מועלים סרטונים ארוכים תיתקלו בהפסקת פרסומת של וידאו קצר.

חיפוש והודעות:
15. תוצאות חיפוש: בעת חיפוש באפליקציה, בין התוצאות האורגניות תוכלו לצפות גם במודעות ממומנות.
16. הודעות פרטיות במסנג'ר: פייסבוק מאפשרת קמפיין ייחודי של שליחת הודעות אישיות במסנג'ר לגולשים שכבר ביצעו תכתובת קודמת עם הדף העסקי בהודעות פרטיות. מיקום סופר איכותי אבל מצריך נפח גדול של גולשים שביצעו התכתבות קודמת עם הדף.

במאמר:
17. מאמרים מיידים של פייסבוק: הוא מיקום מעניין כיוון שהוא מציג מודעות בסגנון גוגל באתרי תוכן, אלא שהמיקום מתייחס לממשק התוכן הפנימי של פייסבוק – מאמרים מיידים. 

באפליקציות ואתרים:
18. מודעות מקומיות, באנרים ומודעות ביניים של רשת הפרסום: מודעות שמופיעות באתרים ואפליקציות חיצוניות לפייסבוק בדומה לשיטת הפרסום של גוגל. פייסבוק קונה שטחי פרסום מאתרים ואפליקציות ומוכרת לנו את האפשרות לפרסם בהם.
19. סרטונים מתוגמלים של רשת הפרסום: אלו מודעות שגולשים צופים בחוויות מסך מלא, שם הם בוחרים לצפות במודעת סרטון בתמורה למשהו בעל ערך, כגון כסף וירטואלי, פריטים באפליקציה, תוכן בלעדי ועוד.
20. סרטונים מוזרמים של רשת הפרסום: מודעות הסרטונים האלו יוצגו לפני ו/או במהלך התוכן של סרטונים שגולשים בחרו לראות. 

ספוילר: מיקום שנבחן בעבר בפייסבוק, נצפה ונבדק אך נעלם לעת עתה מהמפה הוא הפרסום בתוך קבוצות פייסבוק. בהנחה שנפח המפרסמים והתקציבים בפייסבוק ימשיך לגדול כפי שקרה באופן רצוף בעשור האחרון (וקצת יותר), כנראה שגם המיקום הזה יצוץ לנו בעתיד. 

הארה חשובה

כל מיקום מאפשר פורמט אחר מבחינת פרופורציות, אורך סרטון ופרמטרים נוספים. ניתן להתאים אישית את מראה המודעה בהתאמה למיקומים שונים. ההתאמה מתבצעת בשלב הגדרת ועיצוב המודעה. 

הגדרות מתקדמות

פייסבוק מאפשרת לבחור גם הגדרת מתקדמת יותר של מכשירי אנדרואיד או iOS, פרסום רק למכשירים שמחוברים לרשת אלחוטית (לצורך צפייה בסרטונים כבדים) והגדרת רמת רגישות של הסרטון והצגה מוגבלת.

ואוו, הגעתם לכאן. אתם עדיין נושמים. יופי.
אבל גם אם הגעתם לכאן ואתם עדיין עם סימן שאלה מעל הראש, דברו איתי

(המתכנת של פייסבוק כבר שינה הגדרות בזמן שכתבתי את המאמר…?)

זו הזמנה לדלת פתוחה: אני נהנה להמציא את עצמי מחדש עם כל לקוח ונענה להרבה מאוד אתגרים חדשים לאורך השנים.

יש לכם אתגר, שאלה, קושי או דילמה חדשה עבורי? יש לכם סיפור מעניין או אנשים שנוכל לחבר?

יששש!!! תנסו אותי 🦸🏻‍♂️

הכי פשוט לפנות אלי בוואטסאפ או פשוט להתקשר.

מבטיח לסייע ככל שאוכל.

שיהיו לכולנו דרכים מוצלחות ומיטיבות.
שמי SuperFace

חכמת השיווק

שיווק דיגיטלי – רצף של רעיונות וגישות לנושא

מאחורי הגלימה

העולם האישי שלי

דברו איתי

בשביל זה הגעתם, לא?

לקוחות

מאחורי כל אחת ואחד מהלקוחות שלי ישנו סיפור

שירותי העל

כל הדרכים ללמוד, להתפתח ולעוף ביחד – שנתחיל?

אתגר השיווק לעסקים

עסקים רוצים שכולם יראו את הפרסום שלהם בכל מקום ויהפכו ללקוחות – זה באמת אפשרי?