קידום בפייסבוק – מושגים בסיסיים

שיווק באמצעות פייסבוק הפך עם השנים לאפיק שיווק מוביל, הן במדיה החברתית והן במדיה הדיגיטלית באופן כללי. על מנת לעשות שימוש נכון באפיק זה, חשוב להכיר ולהבין את המושגים הנכללים בו. במאמר זה ארחיב על רשימת המושגים שעל כל בעל עסק לדעת, באם הוא מעוניין לנצל בצורה האפקטיביות ביותר את האפשרויות הטמונות בו.

Fan Page – דף עסקי 

דף (עמוד) עסקי הוא מוצר שפותח על מנת לתת במה לעסקים, במה באמצעותה יוכלו עסקים למתג את עצמם, להעביר מסרים, להגיע לקהל גולשים רלוונטי, ליצור קהל אוהדים ולתקשר עימו בתקשורת ישירה. בעלי דף עסקי יכולים גם ליצור קמפיינים פרסומיים בתשלום, ולהגדיר ברמת דיוק גבוהה את קהל היעד לכל קמפיין ולהשתמש במגוון רחב של אפשרויות ייחודיות. שימו לב – אין דבר כזה פרופיל עסקי, פרופיל אמור תמיד לייצג אדם אמתי עם הוכחת זהות שמית.

Scheduale – תזמון פוסטים

אחת הדרכים ליצר תקשורת עם אוהדי הדף העסקי שלכם היא באמצעות פרסום פוסטים על גבי הדף. קיימים כמה סוגי פוסטים ומומלץ לערוך תוכנית חודשית (גאנט), ולכלול בו סוגים שונים של מסרים טקסטואליים וויזואליים – תמונות, סרטונים וקישורים למקורות חיצוניםי. אפשרות הקיימת בדפים עסקיים היא לתזמן את זמן פרסומם של פוסטים בפייסבוק ואינסטגרם. הדבר מאפשר ניהול יעיל ונוח של התוכן בעמוד הפייסבוק. בכל פוסט ניתן להגדיר תאריך ושעת פרסום, כאשר פוסטים מתוזמנים ניתנים לשינוי ועריכה. ניתן להיכנס לממשק FACEBOOK CREATOR STUDIO ומשם לנהל את המדיה.

Engagement – מעורבות גולשים

מדד מספרי המבטא את רמת הקשר עם אוהדי הדף. הוא כולל בתוכו שקלול של כמות לייקים, תגובות ושיתופים שבוצעו על ידי אוהדי הדף, ופעולות נוספות שביצעו הגולשים כגון לחיצה על קישורים' צפייה בתמונות וסרטונים ועוד פעולות רבות. 

אחד הדברים המייחדים את המדיה החברתית ואת הרשת החברתית פייסבוק היא היכולת ליצור אינטראקציה אישית עם הגולשים. במידה והעלת פוסט בעמוד העסקי שלך, או פרסמת מודעה ממומנת, יתכן (ואתה בהחלט מעוניין בך) שהיא תעורר את הגולשים לפנות אליך דרך העמוד העסקי. חשוב ביותר להתייחס ולענות לגולשים, ולעשות זאת באופן המידי ביותר. התגובה צריכה כמובן להיות עניינית ובשפה מכבדת. קח בחשבון כי גולשים אחרים רואים את האינטרקציה ועשויים על פיה להתרשם לחיוב או לשלילה.

Notifications – התראות בפייסבוק

כבעלי דף עסקי בפייסבוק, תוכלו לקבל התראות (Notifications) בגין כל פעולה המתבצעת בדף: אוהד חדש שעשה לייק לדף, גולש שעשה לייק או הגיב לפוסט שפרסמתם, גולשים אשר שיתפו את הדף או פוסט מתוכו והודעות פרטיות שנשלחו על ידי הגולשים לדף. כך תוכלו לעקוב אחר פעילות הגולשים בדף ולהגיב בהתאם.

Insigts – ממשק התובנות של פייסבוק

כלי זה הניתן גם הוא לכל בעליו של דף עסקי בפייסבוק קרוי בעברית תובנות. זהו רכיב המספק בתצוגת דף אחת, נוחה ומרוכזת, המשלבת תצוגה גרפית, מידע רב על הפעילות שבוצעה בדף העסקי. שם תוכלו למצוא את כמות האוהדים (לייקים) ולראות מגמות, רמת תפוצת הפוסטים האורגנים והממומנים (Post Reach), Engagement. המידע קיים באופן כללי לתקופת זמן מוגדרת ובגין כל פוסט אורגני או פרסומי. דוגמא לנתוני פוסט שמוצגים על ידי פייסבוק:

זו הזמנה לדלת פתוחה: אני נהנה להמציא את עצמי מחדש עם כל לקוח ונענה להרבה מאוד אתגרים חדשים לאורך השנים.

יש לכם אתגר, שאלה, קושי או דילמה חדשה עבורי? יש לכם סיפור מעניין או אנשים שנוכל לחבר?

יששש!!! תנסו אותי 🦸🏻‍♂️

הכי פשוט לפנות אלי בוואטסאפ או פשוט להתקשר.

מבטיח לסייע ככל שאוכל.

שיהיו לכולנו דרכים מוצלחות ומיטיבות.
שמי SuperFace

חכמת השיווק

שיווק דיגיטלי – רצף של רעיונות וגישות לנושא

מאחורי הגלימה

העולם האישי שלי

דברו איתי

בשביל זה הגעתם, לא?

לקוחות

מאחורי כל אחת ואחד מהלקוחות שלי ישנו סיפור

שירותי העל

כל הדרכים ללמוד, להתפתח ולעוף ביחד – שנתחיל?

אתגר השיווק לעסקים

עסקים רוצים שכולם יראו את הפרסום שלהם בכל מקום ויהפכו ללקוחות – זה באמת אפשרי?

דילוג לתוכן