בעולם הדיגיטלי שבו אנו חיים, הרשתות החברתיות הפכו למעין זירה ציבורית בה רוב הגולשים מבלים בשעות הפנאי. ממש כמו בחיים האמתיים, לכל זירה יש שפה משלה אותה יש להבין כדי להשתלב בצורה נכונה. נתון זה נכון הן מהבחינה האישית והן מבחינה עסקית – כך שעל מנת להצליח לשווק את העסק באינסטגרם יש להכיר את מאפייני האינסטגרם לעומק וכן לדעת לנצל אותם בצורה נכונה לטובת האינטרסים השיווקיים שלנו. מיותר לציין, שללא היכרות מעמיקה לא ניתן יהיה להשתמש במגוון האפשרויות שמציעה הפלטפורמה לצורך שיווק העסק, ובכך לבזבז זמן יקר ולא פעם, גם משאבים הכרחיים.
בהמשך לדברים אלה, 'תגיות באינסטגרם' הוא אחד המושגים הבסיסיים שחייבים להכיר ויתרה מכך – שחייבים לדעת כיצד לעשות בו שימוש חכם ואפקטיבי, על מנת להפיק ממנו את התוצאה המקסימלית. במאמר הבא נתמקד בעיקר בשימוש בתגיות לצורך פרסום עסקים באינסטגרם.
מהן תגיות באינסטגרם ומדוע הן חשובות?
אינסטגרם זוהי פלטפורמה חינמית המאפשרת למשתמשים בה לשתף תמונות או סרטונים קצרים ברשתות החברתיות. תגיות באינסטגרם מתפקדות בדומה למילות חיפוש, בעזרתן ניתן לקדם פוסט, תמונה או עמוד וכך למעשה לשווק את אותן התמונות ולקדם אותן ברחבי הרשת. כדי שתמונות אלו יגיעו לקהל יעד רחב של גולשים יש להשתמש בתגיות פופולריות, אשר קשורות במהותן לפעילותו של העסק, כך למשל אם אנחנו מעצבים רהיטים הרי שנשתמש בתגיות כגון רהיטים, עיצוב בית, עיצוב פנים, הום סטיילינג וכדומה.
כיצד כותבים נכון תגיות באינסטגרם?
אין זה מספיק ללמוד מהן התגיות הרלוונטיות לעסק אלא שיש גם משקל לאופן שבו כותבים אותן. יש לכתוב תגיות אלו בצורה נכונה, על מנת שיהיו אפקטיביות באופן המרבי. כך למעשה, על מנת להוסיף תגיות לתמונה באינסטגרם יש להוסיף את הסימן # ולאחריו לכתוב את התגית הרצויה ללא רווחים לדוגמה אם בעיצוב רהיטים עסקינן, עלינו לכתוב: #רהיטים #עיצוב וכדומה. כמובן שניתן ורצוי להשתמש בתגיות גם בשפה האנגלית כיוון שהגולשים מחפשים תוכן בשתי השפות האלו (ובשפות נוספות אם רלוונטיות לקהל היעד שלכם).
לתגיות ישנה חשיבות רבה מכיוון שבעזרתן ניתן להגיע לקהל עוקבים גדול יותר וכן להגדיל את כמות הלייקים מצד הגולשים. במונחים של שיווק ברשת הרי שככל שיש יותר לייקים ויותר עוקבים המשמעות היא – יותר חשיפה לעסק וכתוצאה מכך ניתן להגדיל את היקף הפעילות וכפועל יוצא גם את הרווחים.