אם אתם רוצים לקדם את העסק שלכם ולהגיע למקומות הראשונים בגוגל,
מילת המפתח היא מחקר מקדים, תעשו לפני הכל מחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים.
זו לא בושה להציץ לשכנים.
פה תוכלו למצוא מגוון רעיונות לקידום אורגני, ואת התוכנית המלאה לקידום העסק שלכם מבלי להוציא שקל.
קידום עסק ללא הוצאות כספיות דורש יצירתיות, אז אם אתם קריאטביים זהו המקום הקדוש שלכם.
עם קצת מאמץ וניצול משאבי הרשת, גם אתם יכולים לקדם את העסק שלכם מבלי להוציא אפילו שקל אחד.
אם תדעו לנצל משאבים זמינים באופן יעיל ולהשתמש בצורה חכמה בפלטפורמות דיגיטליות, גם אתם תצליחו לטפס למקומות הראשונים.
הנה תוכנית מקיפה לקידום העסק שלכם, בחרנו לתת דוגמא על עסק בשם OGL ריהוט לעסקים, קידום ללא עלות כלל, או בשמו הידוע קידום אורגני.
1. פרסום ברשתות חברתיות
קידום אורגני ברשתות חברתיות- יצירה ואופטימיזציה של פרופילים ברשתות חברתיות: ודאו שהפרופילים שלכם בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטוויטר מלאים ואופטימליים עם מילות מפתח רלוונטיות, לדוגמא ההאשטאג #ריהוטמשרדי, כמו כן תשתמשו בלוגו מקצועי וביוגרפיה מעניינת ספרו את הסיפור כדי שהקוראים שלכם יתחברו.
כולם אוהבים תוכן מוזרם ופרסום קבוע: גם גוגל וגם הקהל שלכם, שתפו תוכן באופן קבוע, כולל הצצה אל מאחורי הקלעים, דגשים על מוצרים, טיפים ארגונומיים, עדויות לקוחות וחדשות מהתעשייה.
נסו להיות עקביים בפרסום, כדי לשמור על מעורבות הקהל שלכם.
שימוש בהאשטגים וטרנדים – השתמש בהאשטגים פופולריים ורלוונטיים כדי להגדיל את נראות הפוסטים שלכם.
מעורבות עם עוקבים – השיבו לתגובות, הודעות ואזכורים כדי לבנות קהילה ולחזק את נאמנות הלקוחות שלכם.
הצטרפות לקבוצות וקהילות– השתתפו בקבוצות רלוונטיות בפייסבוק ולינקדאין כדי לשתף את המומחיות שלכם, תפגינו ידע והציעו עזרה או עצה ללא עלות, כך תוכלו לקדם את המוצרים שלכם בעדינות.
2. שיווק אורגני באמצעות תוכן –
הקמת בלוג: תוכן זה ערך, וגוגל מאוד אוהב שהגולשים נמצאים באתרים וגולשים מדף אל דף, הוא מבין שיש עניין לגולשים וערך, לכן צרו תוכן בעל ערך הקשור לדוגמא לארגונומיה במשרד, טיפים לפרודוקטיביות ומגמות בתעשייה, וכך תנועה אורגנית תגיע באופן טבעי אל האתר.
בלוגים אורחים – החלפת תכנים עם חברים למקצוע מעשירה את איכות הקישורים של האתר שלכם, כן יש גם קישורים בתשלום אתם אומרים לעצמכם, אבל החלפת תכנים וקישורים על קולגות, הוא קידום אורגני ללא עלות בכלל.
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)- אוווו פה ממש חשוב לשים לב ולעשות הכל כמו שצריך.
- Alt לתמונות גוגל מציג גם תמונות בחיפושים.
- הכותרות באתר – בחירת הכותרת נעשית לאחר בדיקה בכלי למחקר מילות מפתח – לדוגמא הכותרת לקטגוריה ברבים או ביחיד, שולחן מנהלים לעומת שולחנות מנהלים, הבדל מטורף בכמות חיפושים.
- אופטימיזציה של האתר ותוכן הבלוג שלך עם מילות מפתח רלוונטיות לשיפור דירוג במנועי חיפוש ומשיכת תנועה אורגנית.
- מהירות טעינת האתר, גוגל אוהב שהדברים זזים מהר יחסית וכך כם הגולשים, הם אוהבים הכל ומהר.
שיווק באמצעות דואר אלקטרוני– או בשמם הידוע ניוזלטרים
בניית רשימת דואר אלקטרוני- אל תתעצלו לאסוף את הכתובות והטלפונים של המתעניינים,
תציעו להם ערך ומתנות אם הם נרשמים, אחוז הנחה, מתנת יום הולדת, הטבות מועדון לקוחות.
אסוף מיילים דרך האתר שלך, רשתות חברתיות והרשמות בחנות.
ניוזלטרים קבועים: כן זה מצריך נימה אישית, וקריאטיביות לשבור את הראש בכל פעם מחדש ולמצוא רעיונות, אבל ניוזלטרים קבועים עם עדכונים, מבצעים ותוכן בעל ערך שומרים על הקהל שלכם קרוב אליכם.
אימיילים מותאמים אישית- מה זה אומר, התאמת האימיילים שלכם בכדי להפוך אותם לרלוונטיים ומרתקים יותר עבור הנמענים אל תתעצלו להתאים את המערכת כדי שהפניה תהיה אישית.
4. שיתוף פעולה עם משפיענים- לא תמיד זה עולה כסף
זיהוי מיקרו- משפיענים: כולם מתחילים איפשהו החוכמה היא לתפוס אותם לפני שהם כבר גדולים וגרידיים, מצא משפיענים בנישה שלך עם קהל קטן אך מעורב. פנה אליהם לשיתופי פעולה או ביקורות על מוצרים.
הצעת ערך- איך אפשר להשתמש במשפיענים מבלי לשלם כסף?
אז אחת הדרכים היא להציע להם משהו בעל ערך, כמו גישה בלעדית למוצרים או שירותים שלכם בתמורה לקידום.
5. תוכן שנוצר על ידי המשתמשים- כבר אמרנו שהתוכן הוא המלך, תוכן שנוצר על ידי משתמשים ואם יש תמונה זה שיא השיאים, כולם רוצים ביקורות אמיתיות על מוצר או עסק,
אז איך לצבור ביקורות על העסק שלכם? עידוד ביקורות ועדויות- בקשו מלקוחות מרוצים להשאיר ביקורות באתר שלך וברשתות החברתיות.
שיתוף תמונות לקוחות- זו הדרך הכי מהיימנת בעבור גולשים וגם בעבור גוגל, עודדו לקוחות לשתף תמונות של המוצרים שלך בשימוש והצג אותן ברשתות החברתיות ובאתר שלכם, אתרים רבים מציעים תמורה לקנייה הבאה בדמות קופון הנחה בעבור כתיבת ביקורת.
6.ניצול קהילות מקוונות- זו קצת חפירה שדורשת זמן ושוטטות בקבוצות בפייסבוק ולינקדאין.
הדעה שלכם נחשבת, כך אפשר לקדם את המוצרים שלכם בעדינות.
יצירת קבוצת פייסבוק או יצירת קהילה- כך תוכלו למצוא לדוגמא קהילת ייזמי האיקומרס, או קהילת דיגיטל, או קהילה בתוך קבוצת ווצאפ.
7. רשתות ושותפויות – השתתפות באירועים וירטואליים- קיום או השתתפות בוובינרים, כנסים וירטואליים ואירועים בתעשייה כך תוכלו ליצור קשרים עם לקוחות ושותפים פוטנציאליים.
קידום הדדי- אני אכתוב לך ואתה תכתוב לי, קידום אורגני וקישורים מבלי לשלם שקל, שתפו פעולה עם עסקים משלימים לקידום הדדי של מוצרים או שירותים.
8. הצעת משאבים חינמיים – כולם אוהבים דברים בחינם, אנחנו אלופים בזה, יצירת ספרים אלקטרוניים ומדריכים הדרך הטובה, לקידום אורגני ללא עלות.
תבנו מדריכים והציעו משאבים להורדה, כמו המדריך החינמי לקידום אורגני.
מי רוצה שאשלח לו קובץ עבודה עם כל השלבים? (בתמורה להרשמות למייל).
אירוח וובינרים: וובינרים חינמיים בנושאים רלוונטיים לקהל שלכם כדי לבסס סמכות ולמשוך לקוחות פוטנציאליים.
לדוגמא: איך לפצח את גוגל אנליטיקס 4? – הרשמה לוובינר חינם.
9. אופטימיזציה לרישומים מקומיים- זה מלך המלכים לקידום אורגני חינם ללא כסף!
Google לעסק שלי – google my business
רישום Google לעסק שלי כדי למשוך לקוחות מקומיים.
מדריכים מקומיים: כמו easyכל רישום מקומי אשר מאפשר לכם הרשמה ללא שלום זה סופר שווה, רשמו את העסק שלך במדריכים מקומיים מקוונים לשיפור הנראות.
10. תוכנית הפניות
יצירת תוכנית הפניות- עודד את הלקוחות הקיימים שלך להפנות לקוחות חדשים על ידי הצעת תמריצים כמו הנחות או מוצרים חינם.
בנה תוכנית מסודרת לפעילות השיווקית שלך –
השלבים החשובים לבניית תוכנית מסודרת לפעילות השיווקית שלכם-
- מחקר
- אנליזה
- מעקב וביקורת
- שיפור הביצועים ואופטימיזציה
מי אני….
מארי אביב, מנהלת פרוייקטים בדיגיטל, בעלת חברת ALORS ,כותבת תוכן שיווקי, מרצה במכללת גרילה, תלמידה ברזומה העשיר של שמי אוסטרובסקי, מעצבת ובונה אתרים בוורדפרס ומתמחה בניהול ושיווק דיגיטלי.