עסקים רבים בוחרים לשווק ברשת האינסטגרם. בישראל הקהל הצעיר בכלל ובני הנוער בפרט מחוברים בעורקיהם לרשת זו (כי שם אמא עושה פחות פאדיחות), אבל בעולם כולו רשת האינסטגרם היא אחת הפופולריות, ועסקים רבים משקיעים גם שם את משאבי השיווק שלהם.
שיווק באינסטגרם – זו רק תמונה?
אינסטגרם היא רשת חברתית בה ניתן להעלות תמונה או סרטון קצר באורך של עד 15 שניות. רוב העסקים עושים בדיוק את זה, חלקם גם עושים מחקר תגיות רלוונטיות לתחום העסקי שלהם, ומעטים מהם גם מבצעים ניתור תגובות ואזכורים ברשת.
להגיד את אותו הדבר בדרך חדשה
Old Spice הוא בסופו של דבר מותג של מוצרי קוסמטיקה לגברים, שדעך בשנים האחרונות בצורה משמעותית. המותג נתפס מיושן, של הדור שחלף, ורשתות השיווק התקשו למכור את המוצר ללקוחות. באולד ספייס ניערו אבק, הוציאו כמה שלדים מהארון והחלו בקמפיינים פרסומיים בפברואר 2014. הקמפיין של אולד ספייס נחשב לאחד הויראליים ביותר בעולם, עם הסרטון שהשיג ב-24 שעות מעל 6.5 מליון צפיות ועוד מעל 23 מיליון צפיות לאחר 36 שעות. אולד ספייס הפיקה עוד מעל 180 סרטוני תגובות לקמפיין. בהמשך לקמפיינים המבריקים והסקסיים שהפיק המותג אולד ספייס ממשיכים לחדש ולרתק את הגולשים.
Old Spice – סרטון הפרסומת הויראלי הראשון שצבר עד כה מעל 51 מליון צפיות
אז מה חדש?
Old Spice לקחו את רעיון השיווק באינסטגרם צעד אחד (או עשרה) קדימה, והשיקו מערכת תמונות ופרופילים מקושרים המספרים סיפור מתמשך, ויש לציין שעשו זאת באופן מבריק. רשת התמונות והפרופילים מייצרים סיפור בו הגולש הוא זה שקובע את מהלך הסיפור באמצעות לחיצה על אחת משתי אפשרויות בכל תמונה.
אולד ספייס השכילה לייצר נוכחות בכל המדיות החברתיות המובילות, ביניהן כמובן פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טוויטר, גוגל פלוס וטאמבלר.