אין זה סוד כי שיווק ופרסום ברשת הם כיום תנאי הכרחי לכל עסק. אין זה משנה אם לרשותכם עומד המוצר הטוב ביותר, או שאתם מספקים שירות מצוין שאין לכם עליו מתחרים בשוק – כל עוד המידע הזה אינו מגיע לקהל היעד, הרי שאין לזה משמעות בפועל.
אם בעבר על מנת לשווק את העסק, היה צריך להשקיע סכומי עתק, מה שלא נתן הזדמנות שווה לעסקים קטנים. כיום עם התפתחות האינטרנט ניתן שוויון הזדמנויות לעסקים בכל הגדלים, והעולם הדיגיטלי עם אפליקציות כמו אינסטגרם, מאפשר להעביר מסר שיווקי לקהל רחב של גולשים. איך עושים זאת? להלן כמה טיפים נבחרים.
איך להשיג עוקבים באינסטגרם?
היות ובאינסטגרם הכל מתחיל ונגמר בתמונות, הרי שעליכם להשקיע בעיצוב תמונת הפרופיל שלכם בעת בניית הפרופיל העסקי. חשוב לציין כי הצלחת הפרופיל שלכם מבוססת על היכולת לעורר עניין וסקרנות אצל הגולשים. זה מתחיל מהלוגו שישמש תמונת פרופיל. רשת זו מאפשרת להגיע גם לקהל מחוץ לישראל, במידה ואתם שואפים לפנות לקהל דובר אנגלית, רצוי כי תכתבו את הפוסטים ואת התגיות באנגלית. חשוב לשים דגש על בחירת תגיות פופולריות, היות והמשמעות של תגיות פופולריות היא יותר חשיפה וכפועל יוצא מכך – יותר עוקבים. אולם יש לציין, כי מדובר בעוקבים זמניים ולפרק זמן מוגדר. שימוש בתגיות אמנם יזכה אתכם בחשיפה, אך מדובר בחשיפה זמנית לה פג תוקף, לכן עליכם לעשות את המקסימום כדי לנצל את החשיפה ולהראות אטרקטיביים על מנת שהעוקבים אחריכם באופן זמני יבחרו לעקוב אחריכם תמיד.
הדרך לגרוף עוקבים באינסטגרם ובחינם
אם נתבסס על פסיכולוגיית ההמונים ונקשר אותה לאינסטגרם, הרי שככל שיהיו לעמוד העסקי יותר עוקבים, הוא יהפוך לאטרקטיבי יותר בעיני האחרים. יחד עם זאת לא כולם מתחילים עם כמות אסטרונומית של עוקבים וכדי להשיג אותם יש לפעול להשגת נראות. כיום עומדות בפני משווקים מגוון אפשרויות לפרסום עסק באינסטגרם, חלקן בתשלום וחלקן ניתנות בחינם. יחד עם זאת יש לציין, כי על אף שהשגת עוקבים ללא השקעת עלויות עלולה לקחת יותר זמן, זוהי דרך טובה יותר לבסס את העסק וכן לצבור לו מוניטין אורגני ועקבי. מעבר לכך, שעוקבים הנקנים בתשלום היא אסטרטגייה שגוייה ופסולה לטווח ארוך, ובפועל תפגע במוניטין העסק (בכל הפלטפורמות החברתיות).