Clickbait – מלכודות הקליקים בפייסבוק

"אב הצטלם עם בנו ללא חיתול, ואז קרה הדבר הנוראי הבא. קליק לצפייה" זאת יכולה להיות כותרת סופרלטיבית לגטימית ביחס לתוכן אך לפעמים זה פחות לגטימי כמו "להקת רמשטיין מגיעים לישראל במאי 2015!" ואז לוחצים על האתר המפוקפק רק לגלות שעבדו עלינו.

מה זה Clickbait

התופעה המרגיזה הזו מוכרת לכולנו: אנו נתקלים בפוסט "טיזרי" (clickbait) המושך אותנו ללחוץ על הכתבה ולגלות את ההמשך המסקרן, אך בסופו של דבר התוכן מאכזב אותנו. התחושה הכללית היא שעובדים עלינו כל פעם מחדש. השיטה הזו אולי מביאה הרבה קליקים לאתר, אך האמון בין הגולש לאתר מופר, ויתכן כי לא ילחץ עליו בפעם הבאה. 

פייסבוק מקשיחה עמדות

לפייסבוק גם נמאס מפני שחשוב לה אמון הגולשים, ולכן ערכה סקר בקרב הגולשים. בסקר התגלה כי 80% מהגולשים מעדיפים לדעת מראש על מה הם הולכים ללחוץ. כתוצאה מכך, פייסבוק החליטה לשדרג את האלגוריתם שלה במטרה לצמצם את כמות הקישורים שנותנים כותרות כוזבות ולקדם יותר לינקים שאינם מכזיבים.

כיצד בעצם זה יתבצע?

בשלב הראשון, ניתן לבדוק כמה זמן נמצאים הגולשים באתר לאחר שלחצו עליו. כמות הזמן שהגולש נמצא באתר יכול לשקף את מידת הערך שהתוכן מעניק לגולש. בשלב השני, פייסבוק יכולה ללמוד מרמת המעורבות שהפוסט יוצר לאחר שהגולשים נכנסים לאתר, כלומר, היחס בין מספר ההקלקות שנעשו לאתר לבין הפעולות שנעשו על הפוסט: לייקים, תגובות או שיתופים. רמת מעורבות גבוהה יותר לפוסט עם הקישור תעניק לפוסט ציון גבוה יותר, על פי האלגוריתם המשודרג, פירושו יותר חשיפה. אם הרבה אנשים הקליקו על הפוסט אך מיעטו להגיב לו, אז כנראה שמדובר ב"מלכודת הקליקים" בעיניי הפייסבוק, ורמת החשיפה שלו בניוזפיד של הגולשים יפגע.

התוכן (האיכותי) הוא המלך

מעתה, התוכן האיכותי לא יבלע בים של תוכן מאסיבי ללא אפשרות לבצע סלקציה על פי איכות. 
בעקבות הידיעה, כל אתרי התוכן אשר עוסקים במדיה מיהרו לפרסם את הכתבות עם כותרות מחווה טיזריות בסגנון "אתם לא תאמינו מה קרה אחר כך!". מזל שאנחנו לא כאלה… 😉

זו הזמנה לדלת פתוחה: אני נהנה להמציא את עצמי מחדש עם כל לקוח ונענה להרבה מאוד אתגרים חדשים לאורך השנים.

יש לכם אתגר, שאלה, קושי או דילמה חדשה עבורי? יש לכם סיפור מעניין או אנשים שנוכל לחבר?

יששש!!! תנסו אותי 🦸🏻‍♂️

הכי פשוט לפנות אלי בוואטסאפ או פשוט להתקשר.

מבטיח לסייע ככל שאוכל.

שיהיו לכולנו דרכים מוצלחות ומיטיבות.
שמי SuperFace

חכמת השיווק

שיווק דיגיטלי – רצף של רעיונות וגישות לנושא

מאחורי הגלימה

העולם האישי שלי

דברו איתי

בשביל זה הגעתם, לא?

לקוחות

מאחורי כל אחת ואחד מהלקוחות שלי ישנו סיפור

שירותי העל

כל הדרכים ללמוד, להתפתח ולעוף ביחד – שנתחיל?

אתגר השיווק לעסקים

עסקים רוצים שכולם יראו את הפרסום שלהם בכל מקום ויהפכו ללקוחות – זה באמת אפשרי?

דילוג לתוכן