קידום בפייסבוק - מושגים בסיסיים

שיווק באמצעות פייסבוק הפך עם השנים לאפיק שיווק מוביל, הן במדיה החברתית והן במדיה הדיגיטלית באופן כללי. על מנת לעשות שימוש נכון באפיק זה, חשוב להכיר ולהבין את המושגים הנכללים בו. במאמר זה ארחיב על רשימת המושגים שעל כל בעל עסק לדעת, באם הוא מעוניין לנצל בצורה האפקטיביות ביותר את האפשרויות הטמונות בו.

Fan Page - דף עסקי 

דף עסקי הוא מוצר שפותח על מנת לתת במה לעסקים, במה באמצעותה יוכלו עסקים למתג את עצמם במדיה זו, להעביר מסרים, להגיע לקהל גולשים רלוונטי, ליצור קהל אוהדים ולתקשר עימו בתקשורת ישירה. בעלי דף עסקי יכולים גם ליצור קמפיינים פרסומיים בתשלום, ולהגדיר ברמת דיוק גבוהה את קהל היעד לכל קמפיין ולהשתמש במגוון רחב של אפשרויות ייחודיות. 


Scheduale - תזמון פוסטים

אחת הדרכים ליצר תקשורת עם אוהדי הדף העסקי שלכם היא באמצעות פרסום פוסטים על גבי הדף. קיימים כמה סוגי פוסטים ומומלץ לערוך תוכנית חודשית (גאנט), ולכלול בו סוגים שונים של מסרים טקסטואליים וויזואליים – תמונות, סרטונים, קישור למקור מדיה חיצוני. אפשרות הקיימת בדפים עסקיים היא לתזמן את זמן פרסומו של כל פוסט. הדבר מאפשר ניהול יעיל ונוח של התוכן בעמוד הפייסבוק. בכל פוסט ניתן להגדיר תאריך ושעת פרסום, כאשר פוסטים מתוזמנים ניתנים לשינוי ועריכה.

Engagement - מעורבות גולשים

מדד מספרי המבטא את רמת הקשר עם אוהדי הדף. הוא כולל בתוכו שקלול של כמות לייקים, תגובות ושיתופים שבוצעו על ידי אוהדי הדף, ופעולות נוספות שביצעו הגולשים כגון לחיצה על קישורים או צפייה בתמונות. 
אחד הדברים המייחדים את המדיה החברתית ואת הרשת החברתית פייסבוק היא היכולת ליצור אינטראקציה אישית עם הגולשים. במידה והעלת פוסט בעמוד העסקי שלך, או פרסמת מודעה ממומנת, יתכן (ואתה בהחלט מעוניין בך) שהיא תעורר את הגולשים לפנות אליך דרך העמוד העסקי. חשוב ביותר להתייחס ולענות לגולשים, ולעשות זאת באופן המידי ביותר. התגובה צריכה כמובן להיות עניינית ובשפה מכבדת. קח בחשבון כי גולשים אחרים רואים את האינטרקציה ועשויים על פיה להתרשם לחיוב או לשלילה.




Notifications - התראות בפייסבוק
כבעלי דף עסקי בפייסבוק, תוכלו לקבל התראות (Notifications) בגין כל פעולה המתבצעת בדף: אוהד חדש שעשה לייק לדף, גולש שעשה לייק או הגיב לפוסט שפרסמתם, גולשים אשר שיתפו את הדף או פוסט מתוכו והודעות פרטיות שנשלחו על ידי הגולשים לדף. כך תוכלו לעקוב אחר פעילות הגולשים בדף ולהגיב בהתאם.

Insigts - ממשק התובנות של פייסבוק
כלי זה הניתן גם הוא לכל בעליו של דף עסקי בפייסבוק קרוי בעברית תובנות. זהו רכיב המספק בתצוגת דף אחת, נוחה ומרוכזת, המשלבת תצוגה גרפית, מידע רב על הפעילות שבוצעה בדף העסקי. שם תוכלו למצוא את כמות האוהדים (לייקים) ולראות מגמות, רמת תפוצת הפוסטים האורגנים והממומנים (Post Reach), Engagement. המידע קיים באופן כללי לתקופת זמן מוגדרת ובגין כל פוסט אורגני או פרסומי. דוגמא לנתוני פוסט שמוצגים על ידי פייסבוק:





SuperFace מתמחה בשיווק וקידום עסקים ברשתות החברתיות השונות ומספקת הדרכות אישיות לצד ניהול דפים עסקיים בפייסבוק. ליצירת קשר פנו אלי עוד היום טלפון: 054-4573435 כתובת מייל: Shami@SuperFace.co.il


תוכן מקצועי נוסף שיכול לעניין אותך:
שיווק בפייסבוק
קידום בפייסבוק
קורס פייסבוק
קידום ממומן בפייסבוק
Pinterest Google+ Buffer Facebook Twitter

מאמרים אחרונים:

קידום בפייסבוק והנגשת אתרים
הנגשה של אתרי אינטרנט מאפשרת לגולשים רבים בעלי מגוון רחב של לקויות כגון: ראייה, שמיעה, תנועה, למידה ועוד לגלוש באתר האינטרנט. SuperFace מדיה חברתית לעסקים מפרט:
דף פייסבוק עסקי - למה נכון לנהל פעילות מדף פייסבוק עסקי ולא פרטי
למה נכון לנהל פעילות מדף פייסבוק עסקי ולא פרטי, שמי אוסטרובסקי SuperFace מדיה חברתית לעסקים מסביר ומפרט. למידע היכנסו >
פייסבוק עסקי – כיצד משתמשים עסקים בפייסבוק ככלי לשיווק עסקי
אם גם אתם רוצים להבין כיצד משתמשים בעלי עסקים בדף העסקי שלהם בפייסבוק ככלי לשיווק, מיתוג וקידום העסק. Superface מסבירים, מפרטים ונותנים טיפים. לפרטים:

צור קשר: