קידום בפייסבוק - מושגים בסיסיים

שיווק באמצעות פייסבוק הפך עם השנים לאפיק שיווק מוביל, הן במדיה החברתית והן במדיה הדיגיטלית באופן כללי. על מנת לעשות שימוש נכון באפיק זה, חשוב להכיר ולהבין את המושגים הנכללים בו. במאמר זה ארחיב על רשימת המושגים שעל כל בעל עסק לדעת, באם הוא מעוניין לנצל בצורה האפקטיביות ביותר את האפשרויות הטמונות בו.

Fan Page - דף עסקי 

דף עסקי הוא מוצר שפותח על מנת לתת במה לעסקים, במה באמצעותה יוכלו עסקים למתג את עצמם במדיה זו, להעביר מסרים, להגיע לקהל גולשים רלוונטי, ליצור קהל אוהדים ולתקשר עימו בתקשורת ישירה. בעלי דף עסקי יכולים גם ליצור קמפיינים פרסומיים בתשלום, ולהגדיר ברמת דיוק גבוהה את קהל היעד לכל קמפיין ולהשתמש במגוון רחב של אפשרויות ייחודיות. 


Scheduale - תזמון פוסטים

אחת הדרכים ליצר תקשורת עם אוהדי הדף העסקי שלכם היא באמצעות פרסום פוסטים על גבי הדף. קיימים כמה סוגי פוסטים ומומלץ לערוך תוכנית חודשית (גאנט), ולכלול בו סוגים שונים של מסרים טקסטואליים וויזואליים – תמונות, סרטונים, קישור למקור מדיה חיצוני. אפשרות הקיימת בדפים עסקיים היא לתזמן את זמן פרסומו של כל פוסט. הדבר מאפשר ניהול יעיל ונוח של התוכן בעמוד הפייסבוק. בכל פוסט ניתן להגדיר תאריך ושעת פרסום, כאשר פוסטים מתוזמנים ניתנים לשינוי ועריכה.

Engagement - מעורבות גולשים

מדד מספרי המבטא את רמת הקשר עם אוהדי הדף. הוא כולל בתוכו שקלול של כמות לייקים, תגובות ושיתופים שבוצעו על ידי אוהדי הדף, ופעולות נוספות שביצעו הגולשים כגון לחיצה על קישורים או צפייה בתמונות. 
אחד הדברים המייחדים את המדיה החברתית ואת הרשת החברתית פייסבוק היא היכולת ליצור אינטראקציה אישית עם הגולשים. במידה והעלת פוסט בעמוד העסקי שלך, או פרסמת מודעה ממומנת, יתכן (ואתה בהחלט מעוניין בך) שהיא תעורר את הגולשים לפנות אליך דרך העמוד העסקי. חשוב ביותר להתייחס ולענות לגולשים, ולעשות זאת באופן המידי ביותר. התגובה צריכה כמובן להיות עניינית ובשפה מכבדת. קח בחשבון כי גולשים אחרים רואים את האינטרקציה ועשויים על פיה להתרשם לחיוב או לשלילה.




Notifications - התראות בפייסבוק
כבעלי דף עסקי בפייסבוק, תוכלו לקבל התראות (Notifications) בגין כל פעולה המתבצעת בדף: אוהד חדש שעשה לייק לדף, גולש שעשה לייק או הגיב לפוסט שפרסמתם, גולשים אשר שיתפו את הדף או פוסט מתוכו והודעות פרטיות שנשלחו על ידי הגולשים לדף. כך תוכלו לעקוב אחר פעילות הגולשים בדף ולהגיב בהתאם.

Insigts - ממשק התובנות של פייסבוק
כלי זה הניתן גם הוא לכל בעליו של דף עסקי בפייסבוק קרוי בעברית תובנות. זהו רכיב המספק בתצוגת דף אחת, נוחה ומרוכזת, המשלבת תצוגה גרפית, מידע רב על הפעילות שבוצעה בדף העסקי. שם תוכלו למצוא את כמות האוהדים (לייקים) ולראות מגמות, רמת תפוצת הפוסטים האורגנים והממומנים (Post Reach), Engagement. המידע קיים באופן כללי לתקופת זמן מוגדרת ובגין כל פוסט אורגני או פרסומי. דוגמא לנתוני פוסט שמוצגים על ידי פייסבוק:





SuperFace מתמחה בשיווק וקידום עסקים ברשתות החברתיות השונות ומספקת הדרכות אישיות לצד ניהול דפים עסקיים בפייסבוק. ליצירת קשר פנו אלי עוד היום טלפון: 054-4573435 כתובת מייל: Shami@SuperFace.co.il


תוכן מקצועי נוסף שיכול לעניין אותך:
שיווק בפייסבוק
קידום בפייסבוק
קורס פייסבוק
קידום ממומן בפייסבוק
Pinterest Google+ Buffer Facebook Twitter

מאמרים אחרונים:

עדכונים בעולם השיווק הדיגיטלי 14.6.20
סקירת החדשות האחרונות בעולם השיווק הדיגיטלי - כל מה שמעניין אתכם >
עדכונים בעולם השיווק הדיגיטלי 31.5.20
סקירת החדשות האחרונות בעולם השיווק הדיגיטלי - כל מה שמעניין אתכם >
מיקומי מודעות בפרסום ממומן בפייסבוק
לא ציפיתם שפייסבוק תנוח על זרי הדפנה - בהתחשב שמסובבים אותה על הגריל כמו טרף? אז לאחרונה פייסבוק שחררה כמה מיקומי מודעות חדשות ואתם יכולים להתעדכן.

צור קשר: