האם פייסבוק מפתחת כפתור Dislike?

בנובמבר 2014 החליט מארק צוקרברג לפתוח במסורת חדשה של מפגש פתוח עם גולשים מכל העולם שמטרתו לתת מענה לשאלות שונות בכל נושא שקשור לרשת החברתית. המפגש נקרא Q&A with Mark ​וניתן לעקוב אחרי המפגשים האלו בעמוד הפייסבוק שהוקם למטרה זו www.facebook.com/qawithmark.

שאלת השאלות - מה יהיה עם כפתור ה-Dislike?

במפגש האחרון השאלה הראשונה שמארק נשאל הגיעה מגולש בקהיר שבמצרים, והיא אחת השאלות הנפוצות ביותר: "מארק, אנו זקוקים לאפשרויות נוספות מאשר רק כפתור הלייק. למה לא לאפשר אפשרויות נוספות כגון 'אני מצטער', 'מעניין' או 'דיסלייק'?"

תתכוננו - זה מגיע! פחות או יותר...

מארק התחיל בתשובתו שלאחר שהוא נשאל את השאלה הזו מאות פעמים, הוא נרגש לספר שהם התחילו לעבוד על זה והם קרובים מאוד להשיק את הכפתור החדש למבחן. מייד לאחר מכן מארק מסביר שהפיתוח של הכפתור הזה לקח להם זמן מה, כיוון שהם לא רצו לבנות כפתור דיסלייק פשוט להפוך את פייסבוק לפורום בו הגולשים מצביעים בעד ונגד על תוכן של גולשים אחרים - זו לא הקהילה שהם רוצים לייצר בפייסבוק. אף אחד לא רוצה לשתף חוויה מהיום שלו ולקבל עליה 'דיסלייק' מגולש אחר, זו לא המטרה של פייסבוק בעולם. 

להביע רגש והזדהות - לא לשפוט

מייסד פייסבוק הסביר שהם הבינו שאנשים רוצים להביע הזדהות עם פוסטים של גולשים אחרים. לא כל רגע בחיינו הוא טוב ושמח, והמציאות שלנו מורכבת מסיטואציות מורכבות כגון משבר הפליטים העולמי, או בן משפחה שהלך לעולמו. לרובנו זה לא מרגיש לעשות לייק לפוסט, אבל עדיין קיים בנו הצורך להביע הבנה והזדהות, ולכן חשוב לתת לגולשים אפשרות מהירה להביע את הרגש שלהם מאשר כפתור הלייק. 

אז מה אנחנו עומדים לראות?
אז החדשות על השקתו המסעירה של כפתור הדיסלייק היו מוקדמות, וסביר להניח שמוטעות. מי שהקשיב בתשומת לב יכל להבין שפייסבוק לא תאפשר כפתור כזה ברשת החברתית, אבל עומדת לפני אפשרויות חדשות לתגובות בפוסטים. 

החלטה טובה לבעלי עסקים בפייסבוק
באשר לפעילות בעמודים עסקיים, אולי מוטב שפייסבוק לא השתכנעה לפתח את כפתור הדיסלייק, כיוון שאז זירת העסקים היתה עלולה להפוך למלחמת לייקים ודיסלייקים, ולא חסרות דוגמאות בהן הגולשים רוצים לנגח עסקים כאלו ואחרים. דוגמא לכך ראינו בתגובת הגולשים לקמפיין אגאדיר, למסע הפמיניסטי נגד קסטרו שלא משווקת מידות גדולות, ומנסיון אישי - טבעוניים אשר מגיבים באופן קיצוני בדפים עסקיים של מסעדות בשר. 


את התשובה המלאה של מארק צוקרברג תוכלו לראות כאן:

#AskMark: Are there plans for more options than just a "Like" button? from Facebook on Vimeo.

את המפגש כולו תוכלו לראות בעמוד הפייסבוק או כאן בוידאו:


 

Watch the full video of today's townhall Q&A with Mark.

Posted by Q&A with Mark on Tuesday, September 15, 2015



עדכון 8.10.15

קריס קוקס, מנהל מוצר ראשי בחברת פייסבוק, פרסם בפרופיל הפייסבוק שלו את מה שמסתמן להיות המענה לצורך של הגולשים בהבעת תגובות מגוונות. בהודעה שלו הוא מציין שהושק פיילוט חדש של כפתור לייק עם הבעת רגשות רחבה יותר מאשר Dislike. הכפתור פותח לאחר שבפייסבוק חקרו את הרגשות שגולשים מעוניינים להביע, ולאחר עבודת פיתוח ועיצוב הם משחררים היום באירלנד וספרד את האפשרות להביע רגשות בדרך אלגנטית ומהנה. באמצעות המשוב שיתקבל מגולשים במדינות אלו ומקווים שבקרוב יוכלו להשיק את הפיצ'ר החדש ברחבי העולם. 

חברים - זהו מהלך היסטורי בפייסבוק, לא פחות מזה.

הפוסט המקורי של כריס קוקס:

 

Today we’re launching a pilot test of Reactions — a more expressive Like button. As you can see, it’s not a “dislike”...

Posted by Chris Cox on Thursday, October 8, 2015

הפוסט של מארק צוקרברג:

 

Meet the new Reactions.

Posted by Mark Zuckerberg on Thursday, October 8, 2015


תוכן מקצועי נוסף שיכול לעניין אותך:
שיווק בפייסבוק
קידום בפייסבוק
קורס פייסבוק
קידום ממומן בפייסבוק
Pinterest Google+ Buffer Facebook Twitter

מאמרים אחרונים:

קידום בפייסבוק והנגשת אתרים
הנגשה של אתרי אינטרנט מאפשרת לגולשים רבים בעלי מגוון רחב של לקויות כגון: ראייה, שמיעה, תנועה, למידה ועוד לגלוש באתר האינטרנט. SuperFace מדיה חברתית לעסקים מפרט:
דף פייסבוק עסקי - למה נכון לנהל פעילות מדף פייסבוק עסקי ולא פרטי
למה נכון לנהל פעילות מדף פייסבוק עסקי ולא פרטי, שמי אוסטרובסקי SuperFace מדיה חברתית לעסקים מסביר ומפרט. למידע היכנסו >
פייסבוק עסקי – כיצד משתמשים עסקים בפייסבוק ככלי לשיווק עסקי
אם גם אתם רוצים להבין כיצד משתמשים בעלי עסקים בדף העסקי שלהם בפייסבוק ככלי לשיווק, מיתוג וקידום העסק. Superface מסבירים, מפרטים ונותנים טיפים. לפרטים:

צור קשר: