עדכון אלגוריתם החשיפה של פייסבוק - אפריל 2015

פייסבוק שחררה אתמול הצהרה על עדכון אלגוריתם החשיפה של פייסבוק, כאשר הכריזה על מהלך של איזון בחשיפה בין כמות התוכן שהחברים שלכם מפרסמים לבין כמות התוכן שהעמודים אחריהם אתם עוקבים מפרסמים. בשורה התחתונה - צפו לירידה באחוזי החשיפה בעמודים העסקיים שלכם.

לראות את התוכן שמעניין אתכם

זהו לא העדכון הראשון שפייסבוק מבצעת באלגוריתם החשיפה, ובטוח שלא האחרון. בכל אחד מהעדכונים הקודמים בשנים האחרונות התוצאה היתה זהה - ירידה באחוז החשיפה של עמודים עסקיים לאוהדים העוקבים אחריהם. הפעם פייסבוק מסבירה שהמטרה של הניוז פיד בפייסבוק הוא להראות לגולש את התוכן שמעניין אותו.
משמע, פייסבוק צריכה להחליט עבור הגולש על תמהיל התוכן הנכון עבורו בים חברים, דמויות ציבוריות, אמנים, עסקים קטנים, אתרי חדשות ובלוגים, ארגונים חברתיים שאחריהם עוקבים הגולשים. פייסבוק מסבירה שהאלגוריתם הוא דינמי וממשיך "ללמוד" מה מעניין כל גולש באופן ייחודי, והמשימה של פייסבוק היא להתאים לו את התוכן הרלוונטי והמעניין ביותר. 

אז מה הולך להשתנות בניוז פיד שלנו

פייסבוק מסבירים את המהלך בפידבקים שקיבלו מהגולשים, וסקרים שערכו לגולשים על איכות ורלוונטיות התוכן עבורם. השינויים אמורים להתרחש בשלוש סיטואציות שונות:
1. השינוי הראשון הוא לגולשים שאין להם הרבה תוכן אליו הם נחשפים (מיעוט בקשרי חברים - עמודים - קבוצות). בעבר פייסבוק נמנעו מלהציג את אותו התוכן מספר פעמים, בעדכון הזה פייסבוק מגמישים את האלגוריתם ויציגו תכנים רלוונטיים מספר פעמים.
2. השינוי השני הוא לגולשים להם קיימת כמות גדולה של תוכן אליו הם נחשפים (ריבוי בקשרי חברים - עמודים - קבוצות). במקרה זה פייסבוק תדאג להציג את התוכן שיעלו החברים של הגולש בחלק העליון של הניוז פיד (וכנראה שפחות תכנים מעמודים עסקיים).
3. עפ"י פייסבוק, הגולשים פחות נהנים לצפות בתכנים שהחברים שלהם הגיבו או לחצו לייק עליהם. בעדכון זה פייסבוק תציג את סוג התוכן הזה בחלקים התחתונים יותר של הניוז פיד, ובעצם כך דוחקת את עוצמת הויראליות של התוכן המפורסם. לדוגמא:



איך העדכון ישפיע על עמודים עסקיים
פייסבוק מתייחסת לשאלה זו בעדכון שלה אבל כמובן שהניסוח אינו חד משמעי ונותן תשובה ישירה לשאלה. בפייסבוק טוענים שההשפעה על עמודים עסקיים תהיה שונה מעמוד אחד למשנהו, בהתאם לתמהיל קהל האוהדים של כל עמוד ופרסום התוכן בעמוד. הם מציינים שבמקרים מסויימים החשיפה של התוכן בעמודים העסקיים תקטן. 

אז איך ממשיכים מכאן?
בתכלס - כרגיל. הדרך בה אני מנחה את הלקוחות שלי בסדנאות האישיות וגם בעמודי הפייסבוק אותם אני מנהל בשוטף היא העלאה קבועה ותדירה של תוכן שמעניין ורלוונטי לקהל האוהדים של כל עמוד. רק באמצעות פרסום תדיר וקבוע העמודים נשארים רלוונטיים וזוכים לחשיפה ומעורבות גבוהה של האוהדים וקהל היעד.




תוכן מקצועי נוסף שיכול לעניין אותך:
שיווק בפייסבוק
קידום בפייסבוק
קורס פייסבוק
קידום ממומן בפייסבוק
Pinterest Google+ Buffer Facebook Twitter

מאמרים אחרונים:

קידום בפייסבוק והנגשת אתרים
הנגשה של אתרי אינטרנט מאפשרת לגולשים רבים בעלי מגוון רחב של לקויות כגון: ראייה, שמיעה, תנועה, למידה ועוד לגלוש באתר האינטרנט. SuperFace מדיה חברתית לעסקים מפרט:
דף פייסבוק עסקי - למה נכון לנהל פעילות מדף פייסבוק עסקי ולא פרטי
למה נכון לנהל פעילות מדף פייסבוק עסקי ולא פרטי, שמי אוסטרובסקי SuperFace מדיה חברתית לעסקים מסביר ומפרט. למידע היכנסו >
פייסבוק עסקי – כיצד משתמשים עסקים בפייסבוק ככלי לשיווק עסקי
אם גם אתם רוצים להבין כיצד משתמשים בעלי עסקים בדף העסקי שלהם בפייסבוק ככלי לשיווק, מיתוג וקידום העסק. Superface מסבירים, מפרטים ונותנים טיפים. לפרטים:

צור קשר: