Clickbait - מלכודות הקליקים בפייסבוק

"אב הצטלם עם בנו ללא חיתול, ואז קרה הדבר הנוראי הבא. קליק לצפייה" זאת יכולה להיות כותרת סופרלטיבית לגטימית ביחס לתוכן אך לפעמים זה פחות לגטימי כמו "להקת רמשטיין מגיעים לישראל במאי 2015!" ואז לוחצים על האתר המפוקפק רק לגלות שעבדו עלינו.

מה זה Clickbait

התופעה המרגיזה הזו מוכרת לכולנו: אנו נתקלים בפוסט "טיזרי" (clickbait) המושך אותנו ללחוץ על הכתבה ולגלות את ההמשך המסקרן, אך בסופו של דבר התוכן מאכזב אותנו. התחושה הכללית היא שעובדים עלינו כל פעם מחדש. השיטה הזו אולי מביאה הרבה קליקים לאתר, אך האמון בין הגולש לאתר מופר, ויתכן כי לא ילחץ עליו בפעם הבאה. 

פייסבוק מקשיחה עמדות

לפייסבוק גם נמאס מפני שחשוב לה אמון הגולשים, ולכן ערכה סקר בקרב הגולשים. בסקר התגלה כי 80% מהגולשים מעדיפים לדעת מראש על מה הם הולכים ללחוץ. כתוצאה מכך, פייסבוק החליטה לשדרג את האלגוריתם שלה במטרה לצמצם את כמות הקישורים שנותנים כותרות כוזבות ולקדם יותר לינקים שאינם מכזיבים.

כיצד בעצם זה יתבצע?
בשלב הראשון, ניתן לבדוק כמה זמן נמצאים הגולשים באתר לאחר שלחצו עליו. כמות הזמן שהגולש נמצא באתר יכול לשקף את מידת הערך שהתוכן מעניק לגולש. בשלב השני, פייסבוק יכולה ללמוד מרמת המעורבות שהפוסט יוצר לאחר שהגולשים נכנסים לאתר, כלומר, היחס בין מספר ההקלקות שנעשו לאתר לבין הפעולות שנעשו על הפוסט: לייקים, תגובות או שיתופים. רמת מעורבות גבוהה יותר לפוסט עם הקישור תעניק לפוסט ציון גבוה יותר, על פי האלגוריתם המשודרג, פירושו יותר חשיפה. אם הרבה אנשים הקליקו על הפוסט אך מיעטו להגיב לו, אז כנראה שמדובר ב"מלכודת הקליקים" בעיניי הפייסבוק, ורמת החשיפה שלו בניוזפיד של הגולשים יפגע.

התוכן (האיכותי) הוא המלך
מעתה, התוכן האיכותי לא יבלע בים של תוכן מאסיבי ללא אפשרות לבצע סלקציה על פי איכות. 
בעקבות הידיעה, כל אתרי התוכן אשר עוסקים במדיה מיהרו לפרסם את הכתבות עם כותרות מחווה טיזריות בסגנון "אתם לא תאמינו מה קרה אחר כך!". מזל שאנחנו לא כאלה... ;)



תוכן מקצועי נוסף שיכול לעניין אותך:
שיווק בפייסבוק
קידום בפייסבוק
קורס פייסבוק
קידום ממומן בפייסבוק
Pinterest Google+ Buffer Facebook Twitter

מאמרים אחרונים:

קידום בפייסבוק והנגשת אתרים
הנגשה של אתרי אינטרנט מאפשרת לגולשים רבים בעלי מגוון רחב של לקויות כגון: ראייה, שמיעה, תנועה, למידה ועוד לגלוש באתר האינטרנט. SuperFace מדיה חברתית לעסקים מפרט:
דף פייסבוק עסקי - למה נכון לנהל פעילות מדף פייסבוק עסקי ולא פרטי
למה נכון לנהל פעילות מדף פייסבוק עסקי ולא פרטי, שמי אוסטרובסקי SuperFace מדיה חברתית לעסקים מסביר ומפרט. למידע היכנסו >
פייסבוק עסקי – כיצד משתמשים עסקים בפייסבוק ככלי לשיווק עסקי
אם גם אתם רוצים להבין כיצד משתמשים בעלי עסקים בדף העסקי שלהם בפייסבוק ככלי לשיווק, מיתוג וקידום העסק. Superface מסבירים, מפרטים ונותנים טיפים. לפרטים:

צור קשר: